از ما حرکت از خدا برکت

اقتصاد مقاومتی ، اقدام وعمل وارائه گزارش به مردم

از ما حرکت از خدا برکت

اقتصاد مقاومتی ، اقدام وعمل وارائه گزارش به مردم

۱ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

کتاب بازار

امید بابایی | شنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۵، ۰۱:۱۹ ب.ظ
عنوان :
  آموزه های پیشرفت و رونق در کسب و تجارت
 (فقه و اخلاق در بازار)
آموزه های پیشرفت و رونق در کسب و تجارت (فقه و اخلاق در بازار)
صاحب اثر : 
غلامرضا حسن پور اشکذری
تولید کننده : 
سازمان بسیج اصناف و بازاریان


کتاب حاضر حاوی آموزه‌های پیشرفت و رونق در کسب و تجارت است. مباحث این اثر در هشت فصل تنظیم شده است.

ابتدا در خصوص اهمیت تجارت، احکام، آداب و آفات تجارت صحبت شده است. سپس دستورالعمل حضرت علی(ع) به تجار ارائه شده است. در ادامه احکام کسب و کار شامل: انواع کسب، انواع معاملات، شرایط معامله، بیع نقد و نسیه، اقاله و ... مطرح شده است. در بخش بعدی سایر عقود مانند: صلح، ودیعه، قرض الحسنه، رهن، جعاله، مضاربه، اجاره و ... بررسی شده است.

وقف، بخشش، حواله دادن، ضامن شدن، کفالت، احکام غصب، معاملات اینترنتی و ... جزء مباحث تکمیلی بخش دوم است. در نهایت مباحثی مانند ربا، رشوه، خمس، قاچاق کالا، اقتصاد مقاومتی و ... بررسی شده است.

کتاب آموزش احکام کسب و کار و تجارت(فقه بازار) با توجه به برگزاری دوره های احکام کسب و کار با همکاری اتاق های اصناف و اتحادیه ها به منظور غنی تر شدن محتوای دوره ها دستخوش تغییراتی شده است.

به همین منظور کتاب جدیدی جهت این دوره ها تهیه و چاپ گردیده است. این کتاب که با عنوان آموزه های پیشرفت و رونق در کسب و تجارت نام گذاری شده زیر نظر استاد مهدی احدی استاد شجره طیبه اصناف و بازار تنظیم گردیده که شامل دو فصل و هشت بخش می باشد.لازم به ذکر است که در بخش هشتم این کتاب به اقتصاد مقاومتی نیز اشاره شده است.

  • امید بابایی