از ما حرکت از خدا برکت

اقتصاد مقاومتی ، اقدام وعمل وارائه گزارش به مردم

از ما حرکت از خدا برکت

اقتصاد مقاومتی ، اقدام وعمل وارائه گزارش به مردم

۷ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

از صادرات هندوانه بنیان تا صادرات دانش بنیان !

امید بابایی | يكشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۳۰ ق.ظ
اقتصاد پسامذاکراتی - کاشان اول

کشور باید با یک شیب مناسب به سمت تولیدات دانش ­بنیان حرکت کند. یعنی به جای اینکه با تولید هندوانه، عملاً و به طور پنهان آب به دنیا صادر کنیم، به دنبال صادرات فکر و علم باشیم.

کاشان اول – محسن باقری، دانشجوی دکتری رشته مدیریت با گرایش سیاستگذاری عمومی/ هنوز توافق با جامعه جهانی(= شش کشور مذاکره کننده!!) به سرانجام نرسیده و به قولی فرجام برجام مشخص نشده است؛ اما از خوشحالی و سراسیمگی ما یا شاید آنها، درهای کشور

  • امید بابایی

مرگ بر آمریکا در عرصه اقتصاد همین اقتصاد مقاومتی است.

امید بابایی | چهارشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۱۴ ق.ظ
نقدی : در اسناد راهبردی آمریکا صراحتاً تأکید شده که آمریکا رهبر جهان است و غیر از خود، از هیچ کس این حرف را نمی پذیرند، از این رو با هر روشی از قتل و جنایت و زورگویی گرفته تا فتنه افکنی، به دنبال حفظ این نقش هستند.
 
وی ادامه داد: دلیل اینکه امروز ملت های آزادیخواه منطقه اینقدر نسبت به ایران محبت دارند که عکس رهبر و فرماندهان و سرداران ایران را در خانه هایشان نگاه می دارند، این است که، ایران امروز سردمدار مبارزه با آمریکای جنایتکار، خونریز، مستبد و مستکبر است و آنها از این همه ظلم به ستوه آمده اند و ایران را به عنوان منجی شناخته و در مبارزه با استکبار از آن الگو می گیرند.
 
وی با تأکید بر اینکه نطق رؤسای جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل دارای اهمیت فراوانی است و تمام مسئولین کشورها مخاطب این سخنان هستند، افزود: رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی که کارشناسان بسیاری در تهیه آن نقش دارند، مردم ایران را مخاطب قرار می دهد و می گوید «شعار مرگ بر آمریکا شغل و امنیت نمی آورد» و از آنها می خواهد شعار مرگ بر آمریکا را کنار بگذارند.
 
جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج ادامه داد: در عرصه اقتصادی اگر اعتقاد و عمل به شعار «مرگ بر آمریکا» پیاده شود شغل و شکوفایی اقتصادی خواهد آمد. مرگ بر آمریکا در عرصه اقتصاد همین اقتصاد مقاومتی است.
لینک
  • امید بابایی

پویش «ایرانی، ایرانی بخر»

امید بابایی | چهارشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۰۵ ق.ظ

/

اگر ملت ایران با همت خود، با عزم خود، با آگاهی و هوشمندی خود، با همراهی و کمک مسئولان، با برنامه‌ریزیِ درست بتواند مشکل تولید داخلی را حل کند و در این میدان پیش برود، بدون تردید بر چالشهائی که دشمن آن را فراهم کرده است، غلبه‌ی کامل و جدی پیدا خواهد کرد. بنابراین مسئله‌ی تولید ملی، مسئله‌ی مهمی است
برای ورود به بخش‌ها کلیک کند...

  • امید بابایی

بیانی ساده از اقتصاد مقاومتی و نقش مردم ....

امید بابایی | چهارشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۰۴ ق.ظ

تراز: نظام اقتصادی اسلام بازتاب پرتوهای مکتب اقتصادی اسلام در شرایط زمانی و مکانی است.

به گزارش تراز ، حجت‌الله عبدالملکی طی یادداشتی در سایت آی اکو نیوز نوشت: نظام اقتصادی اسلام بازتاب پرتوهای مکتب اقتصادی اسلام در شرایط زمانی و مکانی است. اسلام یکسری اصول و قواعد اقتصادی ثابت دارد که با عنوان مکتب اقتصادی اسلام شناخته می‌شوند که در شرایط مختلف زمانی و مکانی برای اجرا شدن شکل و شمایل خاصی به اقتصاد می‌دهند. نام ‌این شکل و شمایل خاص «نظام اقتصادی» است.

اگر در دهه ۱۳۹۰ بخواهیم مکتب اقتصادی اسلام را در ایران اجرا کنیم، آن شکل از اقتصاد که حاصل می‌شود، «اقتصاد مقاومتی» نام دارد.

* چرا اقتصاد مقاومتی نامیده شد

دو نوع نیروی نامطلوب در وضعیت اقتصادی فعلی داریم:

  • امید بابایی

نفوذ از طریق برجام

امید بابایی | سه شنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۲۴ ق.ظ
از مک دونادیزه شدن فرهنگ تا کشف نقشه استرتژیک علمی کشور

 

1. تعبیر قرآنی «یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا لاَ تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّیطَانِ» ناظر به مسئله نفوذ گام به گام شیطان است. (المیزان جلد 8 صفحه 42)؛ «خطوه» در اصطلاح عرب، به جای پای باقی مانده در برف یا شنزار اشاره دارد و در صورتی که فرد به آن «جای پا» «اعتماد» کند و در جای آن قدم بگذارد پای او در برف یا شنزار فرو رفته و متوقف می‌شود. خطوه از روشهای فریب شیطان است که مرحوم علامه طباطبایی آن را به «نفوذ گام به گام شیطان» تفسیر نموده است. هر چند بر اساس آیه شریفه «قُلِ اللَّهُ أَسْرَعُ مَکْراً»، مکر شیطان در پازل مکر الهی است اما یکی از پیچیده‌ترین انواع «مکر» شیطان، «خطوه» و «نفوذ تدریجی، مرحله‌ای و گام به گام» است.

 

2. نفوذ در ادبیات «پسابرجام» یک واژه بدیع، متفاوت، پیچیده، متضلع و از جهتی «جدیدالصدور» در فضای سیاسی فرهنگی کشور است که رهبرمعظم انقلاب با تولید ادبیات نظری نو، به چارچوب مفهومی جدید برای آن می‌اندیشند؛ این نفوذ شامل 2 قسم است:

1-2) نفوذ از طریق، مسیر، مجرا، معبر و ممشای برجام و متون سه‌گانه «توافق وین»، «قطعنامه 2231» و «نقشه راه Road Map آژانس انرژِی اتمی و ایران». در برابر این قسم از اقسام نفوذ باید به استراتژی «خوانش نقادانه متن برجام» جهت بررسی دقیق اشکالات متون سه‌گانه فوق که مکرراً توسط رهبر انقلاب تأکید شده است توجه نمود. (تأکید رهبر انقلاب در پاسخ به نامه رئیس جمهور و خطبه‌های نماز عید فطر).

مصادیق نفوذ از طریق متن برجام شامل موارد زیر است:

  • امید بابایی

کاریکاتور های اقتصاد مقاومتی

امید بابایی | يكشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۰۲ ق.ظ

http://harfeto.ir/?q=node/45699

  • امید بابایی

فرصتی برای خود شناسی واتکا به توان داخلی

امید بابایی | دوشنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۰۲ ق.ظ

پادشاهی دو شاهین کوچک به عنوان هدیه دریافت کرد.پس آنها را به مربی پرندگان دربار سپرد تا برای استفاده در مراسم شکار تربیت کند.یک ماه بعد، مربی نزد پادشاه آمد و گفت که یکی از شاهین‌ها تربیت شده و آماده شکار است.اما نمی‌دانم چه اتفاقی برای آن یکی افتاده و از همان روز اول که آن را روی شاخه‌ای قرار داده تکان نخورده است

این موضوع کنجکاوی پادشاه را برانگیخت و دستور داد تا پزشکان و مشاوران دربار، کاری کنند که شاهین پرواز کند. اما هیچکدام نتوانستند.روز بعد پادشاه دستور داد تا به همه مردم اعلام کنند که هر کس بتواند شاهین را به پرواز درآورد پاداش خوبی از پادشاه دریافت خواهد کرد.صبح روز بعد پادشاه دید که شاهین دوم نیز با چالاکی تمام در باغ در حال پرواز است.پادشاه دستور داد تا معجزه‌گر شاهین را نزد او بیاورنددرباریان کشاورزی متواضع را نزد شاه آوردند و گفتند اوست که شاهین را به پرواز درآورد.پادشاه پرسید: تو شاهین را به پرواز درآوردی؟ چگونه این کار را کردی؟ شاید جادوگر هستی؟کشاورز که ترسیده بود گفت:
سرورم، کار ساده‌ای بود، من فقط شاخه‌ای را که شاهین روی آن نشسته بود بریدم.
شاهین فهمید که بال دارد و شروع به پرواز کرد

گاهی لازم است برای بالا رفتن، شاخه‌های زیر پایمان را ببریمچقدر به شاخه‌های زیر پایتان وابسته هستید؟آیا توانایی‌ها و استعدادهایتان را می‌شناسید؟آیا هیچگاه جرات ریسک را به خود داده اید؟

 

  • امید بابایی